Sevilla dag 1 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Thijs Post - WaarBenJij.nu Sevilla dag 1 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Thijs Post - WaarBenJij.nu

Sevilla dag 1

Blijf op de hoogte en volg Thijs

13 Januari 2014 | Spanje, Sevilla

Ik werd vroeg wakker van mijn wekker, even opfrissen en nog even langs de supermarkt om mijn resterende ponden op te maken. Toen ik eenmaal mijn hele rugzak vol snoep en frisdrank had was het tijd om de grens naar Spanje weer over te gaan. Uit de hele rij mensen die de grens over moest was ik de enige die werd gecontroleerd, omdat ik er uitzag alsof ik sigaretten bij me zou hebben. En dus moest mijn bagage uitgebreid gecontroleerd worden. Uiteraard vond men niks en dus mocht ik de grens over.

Eenmaal bij het busstation aangekomen ging ik proberen uit te leggen dat ik in Nederland al een kaartje had gekocht, maar dat er iets mis was gegaan met de bestelling en dat ik daardoor dus geen kaartje had kunnen printen, maar wel had betaald. Aan iemand die geen Engels spreekt (redelijk bizar bij een busstation nog geen 100 meter van Gibraltar, maar oké) bleek dat echter onmogelijk uit te leggen en dus heb ik een nieuw kaartje moeten kopen.

In de bus aangekomen bleek dat ik veel beenruimte had, en dat ik bijna de enige reiziger in de bus was. Gelukkig maar dat ik veel ruimte had, de busreis Gibraltar-Sevilla duurt namelijk vier en een half uur. Het eerste uur van de reis heb ik uit het raam gekeken, je kon Marokko erg goed zien liggen. De twee uur daarna heb ik liggen slapen en de laatste anderhalf uur heb ik doorgebracht met het lezen van een boek. Eigenlijk wel een prima busreis op deze manier.

Vanaf het busstation in Sevilla wilde ik gaan lopen naar mijn hostel, maar aangezien dat nogal een eind bleek te zijn koos ik er toch maar voor om de taxi te nemen voor drie euro. Echter wist de chauffeur niet waar mijn hostel lag en dus was ik in de veronderstelling dat het ergens heel erg achteraf gelegen zou zijn. Maar nadat hij het gevraagd had aan een collega van 'm en er heen was gereden bleek dat mijn hostel ongeveer 100 meter van de kathedraal verwijderd was, super centraal dus!

Het hostel zag er prima uit en toen ik mijn kamer gevonden had ben ik even op bed gaan liggen om uit te rusten van de reis. Toen ik wakker werd en op het punt staan om de stad te gaan verkennen was het intussen een uur of 18.00 en kwamen mijn kamergenoten net terug voor een siësta. Ik kon ze dus net even allemaal gedag zeggen en dit was gelijk de laatste keer dat ik ze zag.

Eenmaal buiten was het nog behoorlijk licht en ben ik eerst even een rondje om de kathedraal gelopen. Van buiten vond ik het een prachtig gebouw, ik kon niet naar binnen want hij was maar tot 17.00 open. Nadat ik een rondje om de kathedraal heen was gelopen wilde ik naar het Plaza España, dat scheen namelijk het mooiste plekje van Sevilla te zijn. Ik liep vanaf de kathedraal naar de rivier toe, omdat ik wist dat als je die volgde je vanzelf bij het plein uit zou komen. Tijdens dat korte wandelingetje viel het mij al op hoe prachtig Sevilla is. Ook gewone gebouwen die je niet in toeristengidsen zal vinden zien er soms prachtig uit.

Na een wandeling van ongeveer twintig minuten kwam ik aan bij het Plaza España. Alle verhalen die ik erover had gehoord zijn waar, het is echt een prachtig plein. Na zeker een uur over dit plein te hebben gelopen en heel veel foto's gemaakt te hebben kreeg ik toch wel honger. Na even op de tripadvisor app gekeken te hebben op mijn telefoon vond ik een leuk tapas barretje dat vlakbij mijn hostel was en heel hoog gewaardeerd werd door andere reizigers, dus ik besloot daar mijn avondeten te nuttigen.

Toen ik er aankwam kon ik het eerst niet vinden, want het was inderdaad een barretje, zo klein was het. Nadat ik binnen was gestapt zag ik dat er nog een tafel vrij was en daar ging ik dan ook aan zitten. Ik vond het echt een geweldig leuk barretje, want je moest bestellen aan de bar en als je bestelt had schreef men de rekening met krijt op de bar. Omdat er niets in het Engels was moest ik alles in het Spaans bestellen, wat ten gevolg had dat ik geen idee had wat ik bestelde. Zo kon het gebeuren dat ik als voorgerecht drie soorten tapas zat te eten waaronder een tosti. Na mij kwamen er overigens nog vele mensen binnen, wat geen enkel probleem was want die konden gewoon staand aan de bar eten. Na een paar heerlijke tapas gegeten te hebben zat ik behoorlijk vol en was het tijd om te gaan slapen. Na een wandeling van zo'n 50 meter kon ik mijn bed in en viel ik al heel snel in slaap.

Tags: Sevilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 104501

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: