Sevilla dag 2 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Thijs Post - WaarBenJij.nu Sevilla dag 2 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Thijs Post - WaarBenJij.nu

Sevilla dag 2

Blijf op de hoogte en volg Thijs

14 Januari 2014 | Spanje, Sevilla

De laatste dag van het reisje, de laatste dag om Sevilla te bekijken. Toen ik wakker werd merkte ik dat mijn kamergenoten weg waren en ik de kamer dus helemaal voor mezelf alleen had. s'Avonds bleek ook dat er geen andere mensen voor in de plaats kwamen en dus had ik die dag een zespersoons kamer voor mij alleen, prima!

Na gedoucht en ontbeten te hebben ben ik de stad in gelopen. Er waren vandaag vijf dingen die ik erg graag wou zien, het plein waar ik gister ook al was geweest bij daglicht, het paleis Real Alcazar de Seville, de kathedraal van binnen, de Giralda toren die aan de kathedraal vast zit en de stierenvechtarena.

Om te beginnen besloot ik om richting het plein te lopen, omdat de kathedraal pas om 11.00 open zou gaan. Eenmaal bij het plein aangekomen was het nog steeds een prachtig plein, maar moest ik toch concluderen dat ik het plein bij avondlicht nóg mooier vond. Alhoewel ik nu wel beter kon zien dat het een precies symmetrisch plein was, links en rechts is exact gelijk. Na hier even op een bankje te hebben gezeten had ik genoeg gezien en kreeg ik wel trek in een ontbijt.

Vanaf het plein ben ik richting de kathedraal gekomen en tijdens die wandeling kwam ik een Starbucks tegen, daar even snel een ontbijt gescoord en mijn telefoon aan het stroom gehangen en daarna kon ik door naar de kathedraal. Echter kwam ik terwijl ik onderweg was naar de kathedraal langs het paleis en dus besloot ik daar naar binnen te gaan. De entreeprijs was normaal gesproken €8 geloof ik, maar omdat ik student was kon ik voor €2 naar binnen. Mooi meegenomen dus!

Eenmaal binnen in het paleis zag ik gelijk hoe prachtig het was. Omdat het paleis van zoveel verschillende heersers bezit is geweest is het een mengeling van heel veel bouwstijlen. Maar het grootste deel is in Moorse stijl gebouwd en ik vond het echt prachtig. Ook de tuinen die bij het kasteel horen vond ik heel erg mooi om te zien. De tuin stond ook vol schilders die het paleis of de tuin aan het schilderen waren, wat ook wel iets zegt over de schoonheid daarvan. Na anderhalf uur hier rond te hebben gelopen had ik voor mijn gevoel alles wel gezien en besloot ik verder te gaan. Als je mij van te voren had gezegd dat ik anderhalf uur door een paleis een daarbij behorende tuin zou lopen had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard, maar ik heb er echt van genoten.

Hierna werd het dan toch tijd om naar de kathedraal te gaan. Vanaf het paleis naar de kathedraal is misschien 150 meter lopen, dus ik was er zo. Ook de entreeprijs voor de kathedraal ging omlaag toen ik liet weten dat ik student was. Wat wel een beetje lullig was was dat ik bij dit kaartje een gratis entreekaartje voor het paleis kreeg, waar ik dus net vandaan kwam.

Eenmaal in de kathedraal viel me op dat het enorm was en er erg veel te zien was. Echter ben ik niet zo van de kerken en kathedralen, ik vind ze van de buitenkant vaak mooier dan van de binnenkant. Toch heb ik een rondje gelopen en kwam ik zeker mooie dingen tegen, zoals bijvoorbeeld de tombe van Christopher Columbus. Vanuit de kerk kan je ook de al eerder genoemde Giralda toren in. Wat bijzonder is aan deze toren is dat je niet met een trap omhoog klimt. maar dat je een continue helling oploopt, totdat je bijna boven bent en dan moet je nog 18 traptreden op. Iemand in een rolstoel zou dus in principe tot bijna bovenaan de toren kunnen komen. Bovenop is behalve het (overigens prachtige) uitzicht niet heel veel te zien en ik had het dan ook al snel gezien. Beneden aangekomen nog even het rondje in de kathedraal afgemaakt en toen werd het tijd om te lunchen.

Na de lunch had ik nog een activiteit op het programma staan en dat was het bezoeken van de stierenvechtarena. Na de arena gevonden te hebben liep ik naar binnen om te kijken of ik misschien ergens naar binnen kon lopen zonder gezien te worden. Dit was helaas onmogelijk en dus ging ik maar voor de rondleiding die men daar gaf. Ook hier kreeg ik weer korting als student zijnde overigens. Tijdens de rondleiding kwam de gids met allerlei informatie, maar eigenlijk kwam ik alleen maar om die arena van binnen te zien en dat viel zeker niet tegen. Een prachtige arena, mooi rond en een groot vlak zand van binnen. Ondanks dat stierenvechten natuurlijk tegen elk gevoel van rechtvaardigheid ingaat was dit wel prachtig om te zien. De rondleiding duurde ongeveer een uur en daarna had ik alles op mijn lijstje gezien. Hierna ben ik dan ook terug naar het hostel gegaan en heb nog eventjes wat gelezen tot etenstijd.

Toen het eenmaal etenstijd was heb ik het restaurantje tegenover mijn hostel uitgekozen om daar wat te eten. Omdat het mijn laatste maaltijd van deze vakantie was wou ik wel wat uitgebreider eten dan normaal. Dus nam ik vooraf een salade en als hoofdgerecht een schotel met zeven tapas die door het restaurant uitgekozen werden. De salade viel een beetje tegen, maar de tapas waren echt overheerlijk. Nadat ik uitgegeten was heb ik nog een drankje gedaan en daarna ben ik weer naar mijn hostel gegaan.

In het hostel heb ik mijn koffer ingepakt en mijn boek uitgelezen en daarna ben ik gaan slapen. De volgende dag moest ik om 8.00 op om om 10.50 het vliegtuig richting Nederland te pakken.

Het was alles bij elkaar geweldig om voor de eerste keer echt alleen te reizen en ik denk en hoop dat er nog vele reisjes zullen volgen. Ik ben alweer aan het plannen voor de volgende in ieder geval!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 104512

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: