Terror House en Heldenplein - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Post - WaarBenJij.nu Terror House en Heldenplein - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Post - WaarBenJij.nu

Terror House en Heldenplein

Blijf op de hoogte en volg Thijs

13 Juli 2014 | Hongarije, Boedapest

Vandaag is Renske naar Boedapest gekomen, maar omdat zij pas om 19.00 landde heb ik het grootste deel van de dag alleen door gebracht en ben ik zelf op pad geweest.

De dag begon met een ontbijt bij het hotel, dit ontbijt stelde echter niks voor, maar kostte wel €5. Ik zou het hotel dan ook niet aanraden, harde bedden en een slecht ontbijt, gelukkig was het eten van gisteravond wel goed.

Nadat ik ontbeten had werd het tijd om te verkassen naar het apartement waar Renske en ik tot woensdag verblijven. Design Apartments, hele leuke apartementen in felle kleuren, een stuk leuker dan het hotel waar ik vandaan kwam dus.

Ik had van te voren wat research gedaan en wist dan ook al wat er vandaag op het programma zou staan. Ik begon bij het Terror House, dit is een museum over de onderdrukking van de Hongaren in de tijd van de communisten. Erg indrukwekkend om die beelden en verhalen te zien. Eigenlijk kreeg ik hier hetzelfde gevoel als bij Auschwitz, te bizar om het je echt te kunnen realiseren. Een aanrader voor als je Boedapest bezoekt dit museum!

Nadat ik het museum bezocht had ben ik doorgelopen naar het 'heldenplein'. Dit plein deed me heel erg denken aan Kiev, vooral door de hoge zuil natuurlijk. Ik vond het wel een erg mooi plein met mooie beelden erop.

Het park dat achter het heldenplein ligt beviel me ook erg goed, hier kan je allerlei activiteiten doen zoals bijvoorbeeld waterskieën in het meer. Ik heb dit niet gedaan maar ben een rondje door het park gelopen. In het park is veel te zien, er is een dierentuin, er ligt een kasteel en ook hier zijn thermale baden. Overigens ben ik in geen van deze 'attracties' geweest.

Wat ik wel gedaan heb in het park is lunchen, bij een tentje wat aangeschreven stond als heel goed ("de beste hamburgers in Boedapest"). Het tentje kwam glansrijk door de test, want mijn hamburger was inderdaad heel erg lekker.

Uiteraard moest ik het Ferenc Puskas stadion bekijken, want oude stadions vind ik prachtig. Helaas kwam ik er na een flinke wandeltocht achter dat het terrein hermetisch afgesloten was (inclusief bewakers bij elke ingang), dus veel meer dan een lichtmast heb ik uiteindelijk niet kunnen zien.

Het was tijd geworden om Renske van het vliegveld op te pikken en dus nam ik de metro richting het eindpunt, waar ik vervolgens een bus zou moeten nemen naar het vliegveld. Wat ik echter niet wist was dat er werkzaamheden waren aan de metro en die dus helemaal niet tot het eindpunt reed. In plaast van Metro --> Bus werd het dus Metro--> Bus --> Bus. Gelukkig was ik alsnog op tijd om Renske op te halen.

Nadat we erg lekker traditioneel Hongaars gegeten hebben bij de Hungarikum Bistro. Hier was iemand op een of ander vreemd instrument aan het spelen, wat mij wel kon bekoren. Renske dacht er anders over. Na de maaltijd werd het tijd om te gaan slapen, morgen gaan we de heuvels van Buda bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 104432

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: