Lady of the Rock - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Thijs Post - WaarBenJij.nu Lady of the Rock - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Thijs Post - WaarBenJij.nu

Lady of the Rock

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

25 Augustus 2015 | Montenegro, Kotor

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan om het hoogtepunt van Kotor te bekijken, het fort. Het fort ligt een paar honderd meter boven de stad en de klim scheen best pittig te zijn en daarom het best in de vroege ochtend gedaan worden. Dus stond ik om 08.00 op en ben ik om 09.00 gaan klimmen. Het was inderdaad een pittig klimmetje, waar ik onderweg ook meerdere mensen af heb zien haken wegens de hitte.

Maar eenmaal boven bleek het de tocht meer dan waard, echt een prachtig uitzicht over de baai van Kotor. De baai van Kotor wordt ook wel 'het fjord van de Balkan' genoemd. En alhoewel ik nog nooit een fjord gezien heb in het echt, kan ik me wel voorstellen waarom. Na een uur boven te hebben gezeten en genoten te hebben van het uitzicht ben ik begonnen aan de tocht naar beneden. Die ging een stuk sneller dan de andere kant op in ieder geval. Eenmaal beneden heb ik een rondje gelopen en wat kerken bekeken in Kotor, maar dit vond ik allemaal weinig bijzonders helaas.

Intussen was het 12.00 en had ik het gevoel dat ik alles in Kotor wat de moeite waard is wel gezien had. Ik had echter ooit een stuk op Wikitravel gelezen over Kotor en bedacht me dat daar over het eilandje 'Lady of the Rock' gesproken werd. En dus besloot ik om dat eilandje gaan te bezoeken. Even aan de receptie van m'n hostel gevraagd wat de beste manier was om daar te komen en dat bleek met de bus naar Perast (20 minuten) te zijn om daar vervolgens een bootje te pakken naar het eilandje.

Eenmaal in Perast aangekomen kocht ik voor vijf euro een retourtje met de boot en was ik binnen enkele minuten op het eilandje. Omdat je hier in het midden van de binnenzee staat heb je een schitterend panorama om je heen van de omringende bergen. Op het eilandje staat een heel mooi kerkje waar een heel bijzonder verhaal achter zit. Google maar eens op 'Lady of the Rock, Kotor'. Op dit eilandje heb ik zeker anderhalf uur zitten lezen met m'n voeten in het water, het was er echt heerlijk. Tegen 15.30 vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik terug gegaan naar Kotor.

In Kotor heb ik nog even in m'n hostel gechilld en rond 19.00 ben ik naar de plaatselijke slager gelopen om daar te eten. Bij de slager wijs je een stuk vlees aan en dat maken ze vervolgens voor je. Daarna ga je langs de saladebar voor je vitamientjes en zo heb je vrij goedkoop een maaltijd.

s'Avonds heb ik nog een beetje in het hostel gechilld en ben vroeg gaan slapen. Morgen om 8.30 de bus naar Dubrovnik, ook daar heb ik weer erg veel zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Montenegro, Kotor

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 104503

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: