Verdict - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Thijs Post - WaarBenJij.nu Verdict - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Thijs Post - WaarBenJij.nu

Verdict

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 Juli 2016 | Roemenië, Boekarest

Van de bezochte steden was Boekarest veruit het interessantst en het mooist. Op twee Cluj-Napoca, kort gevolgd door Sibiu. Sighisoara is op zich een interessant stadje, maar wel erg klein. Een middag is hier ruim genoeg.

De twee hoogtepunten van de reis waren de Transfagarasan en het paleis van Ceausescu.

Roemenen zijn een stug volk, waar niet altijd even makkelijk mee valt te communiceren. Roemenië heeft erg sterke banden met Frankrijk, en de reputatie die de Fransen hebben gelden zeker voor de Roemenen.

Het openbaar vervoer in Roemenië is geen aanrader, bussen rijden er amper en de twee treinen die wij hebben genomen waren allebei een uur te laat, vast geen toeval.

Er zijn genoeg markante figuren te vinden in Roemenië, Thomas en ik hebben vanaf het begin een lijstje bijgehouden en in elf dagen zijn we tot het respectabele aantal van 35 gekomen (waarbij aangemerkt dient te worden dat een van de markante figuren op de terugreis in België was).

Ik zou Roemenië zeker aanraden als land, maar ik denk dat het met de auto een stuk beter bereisbaar is dan met het openbaar vervoer.