HardRock Café - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Post - WaarBenJij.nu HardRock Café - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Post - WaarBenJij.nu

HardRock Café

Blijf op de hoogte en volg Thijs

15 Juli 2014 | Hongarije, Boedapest

Vandaag stond in het teken van het HardRock café. Renske wou hier al heel lang erg graag heen en aangezien er in Budapest een zit was dit dé gelegenheid. De route die we vandaag liepen hadden we dan ook uitgezocht omdat hij vlak langs het HardRock café kwam. Overigens wist ik van te voren dat het tegen ging vallen, want dat hele HardRock café stelt eigenlijk niks voor.

We begonnen de dag bij de centrale markthal. Dit is een ontzettend grote hal waar op de begane grond alle soorten vlees, groente en fruit te koop zijn, op de eerste verdieping alle soorten toeristische prullaria te koop is en in de kelder kan je elke denkbare vis kopen voor op je bord. Op zich was het mooi om deze markthal te zien, zo ontzettend groot. In Rotterdam krijgen we er binnenkort natuurlijk ook een, maar ik denk dat dat toch minder een 'markt' wordt, maar meer winkeltjes.

Toen we uitgekeken waren bij de markthal liepen we door naar het universiteitsplein, waar we wat dronken bij cafe Alibi. Vanaf het terras keken we zo uit op de mooie universiteit. Een mooie plek om wat te drinken.

Uiteindelijk zijn we nog door de joodse wijk heen gelopen, waarbij we twee mooie synagogen gezien hebben. Hier zijn we niet naar binnen geweest, maar van buiten waren het allebei mooie gebouwen, vooral de 'grote synagoge'.

Eenmaal bij het HardRock café aangekomen bestelde we iets en bleek inderdaad dat mijn voorspelling uit kwam, het viel allemaal nogal tegen. Gelukkig zijn we hierna nog langs een tentje gekomen waar ze de Hongaarse specialiteit Kalács vers maakte en verkochten. Dit is een deegrol die door een bepaalde smaak heen wordt gerold, wij hadden voor hazelnoot gekozen, erg lekker!

Na vandaag ging de reis verder naar Corfu, Griekenland. Hier zal ik verder niets over schrijven omdat we daar echt tien dagen lang niks gedaan hebben behalve het strand en het zwembad bekeken.