S.S. Lazio-Palermo - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Post - WaarBenJij.nu S.S. Lazio-Palermo - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Post - WaarBenJij.nu

S.S. Lazio-Palermo

Door: Teis91

Blijf op de hoogte en volg Thijs

22 Februari 2015 | Italië, Rome

Vandaag stond in het teken van het bezoek aan de wedstrijd S.S. Lazio-Palermo. Ik heb al lange tijd de wens om een thuiswedstrijd van Lazio te bezoeken en nadat Feyenoord AS Roma lootte in de Europa League kon ik die wens mooi in vervulling laten gaan.

Ik begon de dag met een bezoek aan het mausoleum van Augustus, een graf dat keizer Augustus voor zichzelf en zijn familie liet bouwen in 28 voor Christus. Het mausoleum ligt aan de oever van de Tiber en op loopafstand van mijn Guesthouse (Comics Guesthouse, aanrader http://www.comicsguesthouse.it/). Eenmaal bij het mausoleum aangekomen bleek dat men het aan het restaureren was en ik er dus niet echt dicht bij kon komen. Gelukkig kon ik er wel even een rondje om heen lopen en toch het een en ander ervan zien. Ik vond het erg indrukwekkend en mooi om iets te zien dat zo ontzettend oud is, eigenlijk het gevoel dat ik constant had in Rome.

Hierna liep ik door naar Circo Massimo, wat in de oudheid een stadion was. Het werd voornamelijk gebruikt voor paardenrennen, wat ook goed te zien is aan de vorm. Er staat niets meer van een gebouw o.i.d. overeind, maar de vorm van de renbaan is nog heel duidelijk te onderscheiden. Ik ben even een rondje gelopen over de renbaan en vervolgens doorgelopen naar de Basilica di San Clemente.

De Basilica di San Clemente bestaat uit drie lagen, de bovenste laag functioneert ook nu nog als kerk. Dit is de tweede basiliek, die stamt uit ergens tussen 1099 en 1118. Dit is een heel mooie kerk, met bijzondere schilderingen en andere kunstwerken. Van dit soort kerken zie je er echter heel veel in Rome, dus dat op zichzelf is niet heel bijzonder. Echter kan je tegen betaling van €5 ook de onderliggende 'verdiepingen' bezoeken. Als je de trap afloopt kom je terecht in de eerste basiliek, die stamt uit de vierde eeuw na Christus. Hier zijn nog enkele muurschilderingen te zien. Vervolgens kan je nog dieper naar beneden en kom je terecht in wat vroeger een groot woonhuis was. Dit huis stamt uit de eerste eeuw n.C. Ook hier kreeg ik weer het gevoel dat het heel bijzonder was om hier rond te lopen.

Toen ik dit gezien had werd het tijd om naar de wedstrijd S.S. Lazio-Palermo te gaan. Ik nam vanaf het Piazza del Popolo tram 2 naar het eindpunt en moest nog een klein stukje lopen naar het stadion. Vervolgens heb ik daar aan iemand gevraagd waar ik precies naar binnen moest. Ik was twintig minuten voor aanvang binnen. Tijdens de wedstrijd heb ik genoten van de wedstrijd en vooral van de sfeer. Zoveel anders dan bij Feyenoord, maar toch erg tof. De wedstrijd eindigde in 2-1 voor Lazio. Door mij gemaakte filmpjes van de wedstrijd zijn te vinden via https://www.youtube.com/channel/UCuh-1TAS3O4Vs1FVR4otHug en de door mij gemaakte foto's van de wedstrijd zijn te vinden via https://imageshack.com/a/IaSz/1

Morgen ben ik van plan de Sint Pieter te bezoeken en als ik daarna nog tijd heb wil ik de Janiculum heuvel nog beklimmen. Ik vlieg om 20.30 weer terug naar Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 104544

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: