(Uit)slapen - Reisverslag uit Split, Kroatië van Thijs Post - WaarBenJij.nu (Uit)slapen - Reisverslag uit Split, Kroatië van Thijs Post - WaarBenJij.nu

(Uit)slapen

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 Augustus 2015 | Kroatië, Split

Het uitslapen is goed gelukt vanochtend, ik kwam pas rond 11.00 m'n bed uit. Na een snelle douche en ontbijtje ben ik om 12.00 richting het oude centrum van Split gelopen.

Het eerste wat ik tegenkwam was het oude ondergrondse gangenstelsel van Split. Dit werd vroeger met verschillende doelen gebruikt (schuilplaats, opslag, riool etc.) en was best interessant om doorheen te lopen, erg groot ook!

Toen ik uitgekeken was onder de grond wilde ik de stad nogmaals van grotere hoogte bekijken, en dus ben ik de klokkentoren van Split opgekkommen. Vanuit daar heb je een prachtig uitzicht op de stad en omgeving. Na een halfuurtje genoten te hebben van het uitzicht had ik het wel gezien en ben ik maar gewoon wat rond gaan lopen door de stad. Het is een mooie stad, maar voor mij werd nogmaals bevestigd dat ik beter Split --> Dubrovnik --> Kotor had kunnen doen i.p.v. andersom.

Nadat ik uitgekeken was op de oude gebouwen ben ik naar het stadion vam Hajduk Split gelopen. Deze club leeft hier echt ontzettend, op elke hoek van de straat zie je het logo staan. Van boven is het een heel mooi stadion, maar vanaf de grond vond ik het maar een lelijk ding.

Na deze conclusie getrokken te hebben ben ik teruggegaan naar het hostel. Onderweg werd ik niet helemaal lekker en toen ik in het hostel even op bed ging liggen was ik zo weer vertrokken. Toen ik een uur of drie later wakker werd was het tijd om te gaan eten.

Samen met de tukker ben ik, waarschijnlijk voor de laatste keer in lange tijd, Cevapi gaan eten. Erg lekker en ook hier supergoedkoop. Daarna nog een biertje gedronken en een bruiloft meegepikt die gevierd werd met een zee van fakkels. Erg tof.

Morgen helaas de laatste dag van deze reis alweer. Ik neem om 13.00 de boot naar Trogir om daar nog even het stadje te bekijken. Dit is ook iets dichter bij het vliegveld zodat ik maandag net iets langer kan blijven liggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Split

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 104529

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: