De laatste dag - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Thijs Post - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Thijs Post - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

30 Augustus 2015 | Kroatië, Trogir

Rond 10.00 vanochtend werd ik wakker. Aangezien ik om 11.00 m'n kamer uit moest had ik nog ruim de tijd om even te douchen en m'n spullen in te pakken. Om stipt 11.00 stond ik dan ook bij de receptie om uit te checken. De boot naar Trogir ging echter pas om 13.00, dus besloot ik nog 1,5 uur een beetje te chillen in de gemeenschappelijke ruimte.

Om 12.30 liep ik richting de boot toe en om 13.05 vertrokken we richting Trogir. Na een leuk boottochtje van een uurtje kwamen we aan in Trogir. De eerste indruk was gelijk goed, een leuk maar klein stadje. Het was na Dubrovnik en Split ook erg rustig met toeristen, altijd fijn.

Omdat Trogir zo klein is heb je het in 1,5 uur ook wel gezien. Ik heb een beetje door de nauwe steegjes heen gelopen en ben de kathedraal met bijbehorende klokkentoren in geweest. Ook vanaf deze klokkentoren weer een erg mooi uitzicht.

Om 16.45 was ik weer in m'n hostel om Feyenoord de eerste verliespartij van dit seizoen te horen begaan. Na de wedstrijd ben ik nog wat gaan eten (een hamburger met een ijsje toe). En daarna werd het tijd om m'n spullen in te pakken en een laatste douche te pakken in Kroatië.

Morgen zit m'n reis er helaas alweer op. Ik heb bijna drie weken lang ontzettend genoten met uiteraard hier en daar een minder momentje (Belgrado bijvoorbeeld). Absolute hoogtepunten voor mij tijdens deze reis waren Sarajevo en Kotor. De ene omdat het een hele mooie stad is met een ontzettend interessante geschiedenis. De tweede omdat het gewoon ontzettend mooi was. De mensen in Bosnië en Bulgarije vond ik erg vriendelijk, die in Servië niet zo.

Ik kijk nu al uit naar m'n volgende reis, en als alles met het afstuderen goed gaat wordt dat waarschijnlijk een langere reis die iets verder weg plaats gaat vinden.

Morgen om 7.30 de wekker om om 10.00 terug te vliegen naar Nederland. Rond 12.00 land ik dan weer in het vertrouwde Rotterdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Trogir

Thijs

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 104527

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roemenië 2016

12 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Balkan 2015

18 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Rome '15

04 Juli 2014 - 16 Juli 2014

Zomer 2014

12 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Gibraltar en Sevilla '14

Landen bezocht: